Friday, August 15, 2014

sakit

kalau Allah nak uji tanda nya Dia sayangkan kita
sabar sol sekarang keluarga kau sedang diuji
mak sakit dan sakit mak.....susah nak dikata
doktar sah kan mak aku hidap kanser tulang
sebab berdasarkan sejarah kesihatan mak aku selepas operate apendix
doktar sah kan dia ada kanser payudara
tapi mak aku nak berubat kampung sahaja
tu pon dia mengelat time nak makan ubat
dan kanser dia jenis yang bergerak
bila mak tak nak buat rawatan chemo n rdiotherapy
cell kanser tu pon merebak ke tulang dan menyebabkan tulang pinggang mak aku patah
sebab mereput dan sekarang ni mak aku hanya terbaring dekat hospital muar
doktar dah sah kan yang tulang belakang mak aku pon dah infected
sekarang doktar bagi calcium dan ubat tahan sakit sementara menunggu buah pinggang mak stabil untuk buat pembedahan nak masuk kan besi kat tulang pinggang.
selagi buah pinggang mak x berfungsi dengan baik selagi tu mak x boleh nak teruskan pembedahan
sedih dan sangat sedih
boleh ke makaku bertahan dengan semua ni
ya Allah...
apa yang Kau nak uji?
terlalu berat ujian mu ya Allah
aku takut mak x kuat
aku tengok mak sangat menderita
setiap kali jaga dia setiap kali dia mengadu sakit
mak sedih ada gak aku perasan mak nak nages
tapi mak tahan
adakah sakit sangat?
cepatlah mak aku sembuh
aku nak tengok mak senyum
aku nak tengok mak berjalan
dan yang paling penting aku nak mak sihat masa konvo aku nanti..

No comments:

Post a Comment